BIEG Z OKAZJI ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI

Nasi gimnazjaliści po raz kolejny zapisali się złotymi zgłoskami w historii bydgoskich biegów upamiętniających Święto Niepodległości.

 Nasza drużyna, porwana przez swoistych rzemieślników silnego charakteru i zdrowego ciała, licząca blisko 40 osób, stanęła na najwyższym podium, zdobywając tym samym drużynowo Pierwsze Miejsce i Puchar Biegu.

Czytaj więcej: BIEG Z OKAZJI ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI

BEZPIECZNIE W WAKACJE

Bezpiecznie w wakacje - o czym warto pamiętać i wiedzieć w górach, nad morzem, w podróży .... zobacz na Bezpieczne Wakacje.pl

Czytaj więcej: BEZPIECZNIE W WAKACJE

KONKURS "ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO"

W kwietniu został ogłoszony konkurs, promujący edukację prozdrowotną, dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej i I–III gimnazjum. Wszystkie prace zostały zgłoszone w kategorii - Plakat Społeczny (technika rysunkowa, malowana, graficzna, bądź kolaż)

Komisja sędziowska w składzie: Jolanta Kotlarek, Joanna Jaracz, Dariusz Laskowski oraz Kinga Zamiatowska wyłoniła zwycięzców:

Czytaj więcej: KONKURS "ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO"

DRUGIE ŚNIADANIE - WAŻNY POSIŁEK DLA ZDROWIA

Drugie śniadanie jest posiłkiem zapewniającym dziecku systematyczny „dowóz” energii, co gwarantuje utrzymanie odpowiedniego poziomu koncentracji w czasie lekcji i przekłada się na wyniki w nauce. Wprowadzenie zwyczaju spożywania drugiego śniadania w szkołach sprzyja kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych, m.in. spożywania optymalnej liczby 4–5 posiłków dziennie. Wpływa również na zmniejszenie spożycia przez dzieci i młodzież niezdrowych przekąsek dostępnych obecnie w sklepikach szkolnych, jak: chipsy, batoniki, żelki, cukierki, słodkie bułki czy słone paluszki.

Czytaj więcej: DRUGIE ŚNIADANIE - WAŻNY POSIŁEK DLA ZDROWIA

ODPOWIEDNIE ODŻYWIANIE A WYNIKI W NAUCE

 W prawidłowym rozwoju dzieci i pracy mózgu bierze udział wiele składników odżywczych zawartych w diecie. Odpowiednie odżywianie może więc mieć wpływ na wyniki w nauce. Do najważniejszych składników należą:


Glukoza jest niezbędna do pracy mózgu, ponieważ swobodnie przechodzi przez barierę krew-mózg i dostarcza energii potrzebnej do wszystkich jego funkcji: myślenia, zapamiętywania, rozwiązywania problemów. Dobrym źródłem glukozy są węglowodany złożone zawarte w produktach zbożowych (chleb, ryż, kasze, makarony, płatki) oraz w warzywach. Glukoza występuje również w węglowodanach (cukrach) prostych, które występują w takich produktach, jak: słodycze, miód, dżem, owoce, soki owocowe. Najbardziej polecane jest jednak jedzenie węglowodanów złożonych, ponieważ wchłaniają się wolno z przewodu pokarmowego i przez kilka godzin będą dostarczać glukozy niezbędnej do pracy mózgu.  Pamiętaj jednak, że jedzenie cukrów prostych sprzyja także rozwojowi otyłości. Obniżenie poziom glukozy we krwi powoduje natomiast niepokój, pojawiają się zaburzenia koncentracji, nerwowość, zaburzenia snu.

Czytaj więcej: ODPOWIEDNIE ODŻYWIANIE A WYNIKI W NAUCE

KONKURS EDUKACJI PROZDROWOTNEJ

Zapraszamy wszystkich chętnych uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej i I – III gimnazjum do udziału w konkursie promującym edukację prozdrowotną. A oto ogólne zasady konkursu:

Temat prac konkursowych:
    Zdrowe odżywianie, gotowanie, niemarnowanie pożywienia, ekologia oraz wspólne spożywanie posiłków –czyli wartości, które promuje program „Żyj smacznie i zdrowo”.

Czytaj więcej: KONKURS EDUKACJI PROZDROWOTNEJ

Dodatkowe informacje